
Techzine Talks
In Techzine Talks duiden we de zakelijke IT-markt. Het hele jaar door analyseren we IT-oplossingen, strategieën en trends. IT-bedrijven nodigen ons graag uit om te vertellen waar ze aan werken en wat ze op de markt gaan brengen. Hierdoor weten we hoe veel technologieën werken. Of hoe ze horen te werken. Daarnaast horen we vanuit de markt ook waar bedrijven behoefte aan hebben of waar ze mispakken.Dit alles geeft ons een goed overzicht van de markt en alle trends in tech die daarbij horen. In deze podcast leggen we innovaties uit, duiden we nieuwe IT-begrippen en proberen we met praktische voorbeelden ingewikkelde technologie begrijpelijk te maken voor iedereen. Waar nodig, halen we er experts bij om zaken nog duidelijker te krijgen.Het doel is om IT-professionals, decision makers en andere luisteraars te helpen om IT-ontwikkelingen beter te begrijpen, maar ook te helpen in hun zoektocht naar nieuwe oplossingen voor hun bedrijf en niet te blijven hangen buzzwords en one-liners.
Techzine Talks
Tour de France beleving beter dan ooit dankzij data analytics
NTT wil zoveel mogelijk datastromen samenvoegen om daar belangrijke en nuttige informatie uit te filteren voor zowel fans als deelnemers aan de Tour.
We zien de laatste jaren veel partnerships tussen IT-leveranciers en sportcompetities de revue passeren. Op vrijwel iedere F1-auto zie je tegenwoordig wel een logo uit de IT-wereld staan. Oracle is inmiddels zelfs naamsponsor van het Red Bull team geworden. De oprichter van dat bedrijf, Larry Ellison, is daarnaast ook de drijvende kracht geweest achter het oprichten van SailGP, een zeilwedstrijd waarbij realtime data-analyse een belangrijke rol speelt. De MotoGP is eveneens een geliefde sport voor IT-leveranciers om zich mee te associëren. Tot slot zien we ook bij meerdere grote voetbalcompetities tegenwoordig de namen van public cloud leveranciers staan. Op die platformen analyseert men tijdens de wedstrijd allerlei data, om tot betere inzichten te komen.
Ook de Tour de France
De Tour de France en het wielrennen in het algemeen hebben een beduidend minder high-tech imago dan bovenstaande sporten, daarmee zeggen we niets vreemds. Deels vanwege de enorme afstanden en de slecht te bereiken gebieden is het niet eenvoudig om deze sport te digitaliseren. Toch was en is dat wel nodig. Als die sport nieuwere generaties wil verleiden om te kijken, zal deze ook mee moeten in de digitalisering. Dat is jammer voor de liefhebbers van de nostalgie die om deze sport hangt, maar wel de realiteit.