
Techzine Talks
In Techzine Talks duiden we de zakelijke IT-markt. Het hele jaar door analyseren we IT-oplossingen, strategieën en trends. IT-bedrijven nodigen ons graag uit om te vertellen waar ze aan werken en wat ze op de markt gaan brengen. Hierdoor weten we hoe veel technologieën werken. Of hoe ze horen te werken. Daarnaast horen we vanuit de markt ook waar bedrijven behoefte aan hebben of waar ze mispakken.Dit alles geeft ons een goed overzicht van de markt en alle trends in tech die daarbij horen. In deze podcast leggen we innovaties uit, duiden we nieuwe IT-begrippen en proberen we met praktische voorbeelden ingewikkelde technologie begrijpelijk te maken voor iedereen. Waar nodig, halen we er experts bij om zaken nog duidelijker te krijgen.Het doel is om IT-professionals, decision makers en andere luisteraars te helpen om IT-ontwikkelingen beter te begrijpen, maar ook te helpen in hun zoektocht naar nieuwe oplossingen voor hun bedrijf en niet te blijven hangen buzzwords en one-liners.
Techzine Talks
Wat voegt een lakehouse toe in de wereld van data lakes en data warehouses?
Steeds meer organisaties zijn (of willen) met hun data aan de slag. Waarde halen uit data zorgt voor nieuwe inzichten, helpt producten te optimaliseren en helpt bij het innoveren en automatiseren van business processen. Om met data aan de slag te gaan gebruiken organisaties vaak een data warehouse of een data lake. Sinds enige tijd is daar het data lakehouse bijgekomen. Wanneer moet je kiezen voor een lakehouse en wanneer heb je aan een data lake of data warehouse voldoende?
In deze aflevering van Techzine Talks schuift Ivo Everts aan. Hij is strategic architect bij Databricks, het bedrijf dat de term en definitie van een lakehouse heeft bedacht en in de markt gezet. Daarmee is Everts de ideale persoon om uit te leggen wat een lakehouse nu precies is en hoe dat verschilt van het data lake en data warehouse.
Het gaat in deze aflevering over gestructureerde data, ongestructureerde data, hoe je er inzichten uit kan halen en hoe je machine learning kan toepassen. Ook stellen we de vraag voor welke doelgroepen de oplossingen geschikt zijn. Is de data analist de doelgroep, of moet een zakelijke professional op de verkoop of marketingafdeling hier ook mee aan de slag kunnen? Luister snel deze Techzine Talks.