Techzine Talks
In Techzine Talks duiden we de zakelijke IT-markt. Het hele jaar door analyseren we IT-oplossingen, strategieën en trends. IT-bedrijven nodigen ons graag uit om te vertellen waar ze aan werken en wat ze op de markt gaan brengen. Hierdoor weten we hoe veel technologieën werken. Of hoe ze horen te werken. Daarnaast horen we vanuit de markt ook waar bedrijven behoefte aan hebben of waar ze mispakken.Dit alles geeft ons een goed overzicht van de markt en alle trends in tech die daarbij horen. In deze podcast leggen we innovaties uit, duiden we nieuwe IT-begrippen en proberen we met praktische voorbeelden ingewikkelde technologie begrijpelijk te maken voor iedereen. Waar nodig, halen we er experts bij om zaken nog duidelijker te krijgen.Het doel is om IT-professionals, decision makers en andere luisteraars te helpen om IT-ontwikkelingen beter te begrijpen, maar ook te helpen in hun zoektocht naar nieuwe oplossingen voor hun bedrijf en niet te blijven hangen buzzwords en one-liners.
Techzine Talks
Welk AI-platform wint? Salesforce vs ServiceNow vs Workday vs SAP
In deze aflevering van Techzine Talks duiken Coen en Sander in de strategieën van grote enterprise AI-platformen. Salesforce lanceert ITSM-oplossingen, ServiceNow gaat de CRM-kant op, en Workday wil het AI-platform via HR worden. Maar wie wint uiteindelijk?
De hosts bespreken hoe bedrijven zoals Salesforce, SAP, ServiceNow en Workday allemaal claimen 'het AI-platform' voor bedrijven te zijn, terwijl ze elkaar steeds meer beconcurreren. Van agent orchestration tot MCP-integratie en data lakes - iedereen belooft openheid, maar de praktijk blijkt weerbarstiger.
Belangrijke inzichten uit deze aflevering:
• Waarom Salesforce ineens ITSM lanceert (reactie op ServiceNow?)
• De realiteit van 'open' platformen en zero-copy koppelingen
• Hoe bedrijven 30-50% besparen met AI in klantenservice
• Agent orchestration: het ontbrekende protocol-probleem
• MuleSoft Fabric als oplossing voor agent-beheer
• Workday's overname van Sana voor $1,1 miljard
• Waarom één platform waarschijnlijk niet gaat winnen
Chapters:
0:25 - Introductie AI-platformen
2:22 - Platformstrategie en data-integratie
9:14 - Salesforce AgentForce en service-automatisering
10:22 - Workday's HR-strategie met AI
13:09 - ServiceNow versus Salesforce
28:43 - Agent orchestration en MCP
30:41 - MuleSoft Fabric voor agent-beheer
39:43 - Toekomst van AI-automatisering
Keywords: AI-platformen, Salesforce, ServiceNow, Workday, SAP, agent orchestration, MCP, enterprise AI, ITSM, CRM, ERP, AgentForce, MuleSoft Fabric, business automation